Vozidlo je na kontrolu pristavené čisté
– okrem umytej karosérie a podvozku musí byť čitateľné: evidenčné číslo vozidla (ŠPZ), VIN číslo vozidla a výrobný štítok vozidla,
Je vybavené povinnou výbavou
– výstražný trojuholník homologizovaný podľa predpisu EHK č.27,
– reflexný odev, ktorý musí byť v dosahu vodiča, – náhradné koleso, príručný zdvihák, kľúč na matice alebo skrutky, prípadne lepiacu sadu na pneumatiky,
– autolekárnička (skontrolujte možné poškodenia a úplnosť).
Puklice
– v prípade, že má vozidlo kryty kolies (puklice), musia byť demontované pred vstupom na kontrolnú linku.
Sklá
– v zornom poli vodiča nesmú byť umiestnené žiadne predmety,
– zasklievanie vozidla musí byť celistvé,
– na čelnom skle nesmú byť v zornom poli vodiča žiadne praskliny a mimo zorného poľa nesmú byť s priemerom väčším ako 20 mm,
– na čelnom skle, ani na predných bočných oknách nesmú byť tieniace fólie, na ostatných oknách len schválené fólie opatrené schvaľovacou značkou a s potvrdením o montáži fólií.
Klaksón
– skontrolujte si funkčnosť zvukového a svetelného výstražného znamenia.
Osvetlenie
– všetky svetlá na vozidle musia byť funkčné,
– funkčné musí byť aj manuálne alebo automatické nastavovanie výšky svetiel.
Pneumatiky
– minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm,
– skontrolujte si, či sú pneumatiky (aj rezerva) bez poškodení,
– pneumatiky musia byť schválené a zapísané v predloženom doklade o vozidle.
Prevádzkové kvapaliny
– skontrolujte si hladinu kvapaliny do ostrekovačov,
– na vozidle nesmie dochádzať k zjavnému úniku ktorejkoľvek prevádzkovej kvapaliny (chladiaca kvapalina, palivo, olej, brzdová kvapalina, kvapalina do ostrekovačov, atď.).
Brzdy
– účinnosť a súmernosť bŕzd si žiaľ sami neskontrolujete. Môžete ale skontrolovať ručnú brzdu (napr. v stúpaní) a hladinu brzdovej kvapaliny.